راهنمای خرید

راهنمای جامع خرید دریل

راهنمای خرید دریل
Rate this post

دریل‌ها یک جعبه ابزار ضروری برای بهبود خانه‌ها و متخصصان تجارت هستند. دریل مناسب را می‌توان برای سوراخ کردن،  باز کردن یا سفت کردن پیچ‌ها و حتی اسکنه کردن مواد استفاده کرد. این را با قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح و مواد مختلف ترکیب کنید. و شما به راحتی قادر خواهید بود انواع وظایف و پروژه‌های DIY را انجام دهید.

طیف گسترده‌ای از دریل‌ها موجود است. راهنمای مفید ما هر آنچه را که در مورد مته‌ها باید بدانید را توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. قبل از شروع،  چند لحظه وقت بگذارید و اولویت‌های حفاری آینده خود را در نظر بگیرید تا جستجوی خود را محدود کنید.

دریل، کاربردی‌ترین ابزار الکتریکی است؛ این را ما نمی‌گوییم؛ هر کسی که به‌تازگی به منزل جدید نقل‌مکان کرده این موضوع را خوب درک می‌کند. جدا از کارکرد خانگی، دریل، پای ثابت هر صنعتی است؛ از یک کارگاه کوچک گرفته تا یک کارخانه‌ی عظیم. اما چه نوع دریلی برای چه‌کاری مناسب است؟ دریلی که با آن دیوار را برای نصب پرده یا جاصابونی سوراخ می‌کنند، با دریلی که با آن به بتن نفوذ می‌کنند، زمین تا آسمان فرق دارد. برای منزل، دریل شارژی بهتر است یا دریل برقی؟ واقعیت این است که دریل‌ها انواع زیادی دارند و از این رو انتخاب‌ از بین آن‌ها کار دشواری‌ است.

به همین دلیل در این مطلب نکات مهم برای راهنمای خرید دریل  و همه مواردی را که باید برای خرید بدانید بررسی خواهیم کرد. با ما در آوا ابزار ، با راهنمای خرید دریل همراه شوید.

قبل از خرید دریل برقی باید انواع دریل را بشناسید:

امروز شاهد دریل‌های متنوعی با کاربردهای مختلف هستیم. به طور کلی ، دریل به سه دسته دریل‌های بادی ، دریل‌های دستی و دریل‌های برقی تقسیم می شود. دریل دستی نوعی دریل است که با دست کار می‌کند. انرژی مورد نیاز برای دریل‌های بادی نیز از طریق فشار باد کمپرسورها تأمین می شود. اما مهمترین و متنوع ترین نوع دریل‌ها نوع برقی آنها است که متداول ترین نوع دریل‌ها نیز می باشد.

چرا می‌خواهید دریل بخرید؟

ابتدا باید بدانید که دقیقاً با دریل چه کارهای انجام می‌دهید و چه نوع ابزاری برای نیازهای شما مناسب است. دریلی که با استفاده از آن دیوار برای نصب پرده یا آینه سوراخ می شود ، با مته ای که آنها با آن در بتن نفوذ می کنند ، زمین تا آسمان متفاوت است.

سهولت استفاده از دریل نیز ملاک مهمی است. با این حال ، شما باید در مورد انواع دریل شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید دریلی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

راهنما خرید دریل

اجزای تشکیل دهنده دریل

شناخت اجزای تشکیل دهنده دریل می تواند به شما در خرید یک دریل خوب کمک زیادی کند. اجزای تشکیل دهنده دریل شامل موارد زیر است:‌

–  کلید روشن و خاموش

–   کلید تنظیم سرعت چرخش

—   کلید فعال و غیر فعال کردن حالت چکشی

–    کلید قفل برای روشن نگه داشتن دریل

– کلید تعویض جهت چرخش

–  عمق سنج برای تنظیم پیمایش مته در سطح مورد نظر

–  سه نظام: این قطعه با قفل کردن مته در سر دریل، کمک می کند تا مته ثابت بماند. سه نظام به دو دسته تقسیم میشود: آچار خور و اتوماتیک.

-دسته نگهدارنده

-آرمیچر

    سیم: سیم آرمیچر باید تماما مسی و قابلیت تحمل حداقل ۱۶۰درجه تا ۲۲۰درجه را داشته باشد.

کالکتور: این صنعت از آرمیچر که جز اجزا بسیار مهم است باید دارای ضخامت بالا و آلیاژ مس باشد.

بالشتک: سیم به کار رفته در آن باید مسی و تحمل حداقل دمای ۱۸۰ درجه تا ۲۲۰درجه را داشته باشد بهتر است پوشش الکترولایز داشته باشد

ذغال: ذغال اگر زیاد نرم باشد زود تمام می شود اگر خیلی سخت باشد به کالکتور آسیب می رساند و بهتر است بین بدنه دستگاه و ذغال یک عایق حرارتی تا در اثر داغ شدن ذغال بدنه دستگاه بر اثر حرارت بالا آسیب نبیند.

گیر بکس: علاوه بر آلیاژ و میزان سختی آن نحوه CNC کاری و درگیر شدن اجزا گیربکس خیلی مهم است به گونه ای که به مرور زمان برا اثر عدم درگیری مناسب همدیگر را می سایند.

گریس: گریس باید تحمل دمای بالا و پایین داشته باشد به عبارتی در گرما به حالت روان نشود و در سرما آن قد سخت نشود که اجزا گیربکس را گریس کاری نکند.

 معرفی انواع دریل:

دریل پیچ گوشتی شارژی:

اولین مدل و شاید بتوان گفت ساده ترین مدل دریلی که در بازار وجود دارد، دریل پیچ گوشتی شارژی است. این دریل کاربردهای زیادی دارد اما بیشتر افراد از این محصول برای کارهای خانگی و ایجاد سوراخ های ریز استفاده می‌کنند. علاوه بر این از این دریل می توان برای باز و بسته کردن پیچ نیز استفاده کرد. باتوجه به شارژی بودن این نوع دریل‌ها، می‌توانید به سادگی آن را جابه جا کنید. دریل پیچ گوشتی وزن بالاییندارد،‌ از همین رو هنگام استفاده از این دریل باید تمام حواس خود معطوف کار خود کنید. این دریل‌ها به دلیل استفاده از انواع مته و سری پیچ گوشتی می‌توانند روی مواد مختلفی مثل چوب و فلز استفاده شوند.

مزایا و معایب دریل شارژی

از مزایای دریل پیچ گوشتی شارژی می توان به قابلیت حمل و نقل آسان، وزن سبک و قابلیت استفاده در چوب یا فلز اشاره کرد. در کنار مزایای گفته شده، این دریل دارای معایبی نیز می باشد. معایب دریل پیچ گوشتی شارژی ضعیف بودن مته آن و نامناسب برای سطوح سفت و سخت مانند مصالح ساختمانی،‌ گشتاور و سرعت کمتر نسبت به دریل چکشی اشاره کرد.

دریل شارژی

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ی دریل شارژی، مقاله دریل شارژی را در همین سایت مطالعه کنید.

دریل شارژی ضربه ای (چکشی)

یکی دیگر از دریل‌های موجود در بازار، ‌دریل شارژی ضربه ای است. این دریل همان دریل پیچ گوشتی شارژی است که حالت ضربه ای هم دارد. از این دریل برای شُل کردن پیچ و مهره‌ها و سفت کردن پیچ‌ها در سطوح سخت می توان استفاده کرد. نوع کارکرد این دریل به این صورت است که از مکانیزم ضربه و چرخش بهره می‌برد. با استفاده از این دریل می توان تمام پیچ ها را در هر محصولی با هر نوع ماده ای که ساخته می شود، سفت و یا شل کرد.

مزایا و معایب دریل شارژی ضربه ای (چکشی)

مزیت دریل ضربه ای این است که می‌تواند در عرض چند ثانیه پیچ های سفت را باز کند و نیاز به اعمال نیروی بیش از اندازه نیست. علاوه بر این برای باز و بسته کردن پیچ ها در محصولات مختلف و با انواع سطوح امکان پذیر است. معایب این دریل این است که از باتری استفاده می کند و ممکن است حین کار خاموش شود. همچنین نسبت به دیگر دریل‌ها قیمت بالاتری دارد.

 

دریل چکشی

دریل چکشی

این دریل، یک محصول بسیار قدرتمند است که از آن برای سوراخ کردن قطعات و سطوح سفت و سخت استفاده می‌شود. این دریل عملا دو محصول را در خود جای داده است. چکش و دریل معمولی با هم ترکیب شده و در این دریل قرار گرفته اند. تقریباً شبیه به دریل ضربه‌ای است اما عملکرد پیشرفته‌تری دارد. دریل در عین حال که در حال چرخش مته است، به صورت چکشی نیز عمل می‌کند.

مزایا و معایب دریل چکشی :

از مزیت‌های دریل چکشی می‌توان به قدرت بسیار زیاد و قابل استفاده برای انواع سطوح که با دریل های معمولی قابل سوراخ شدن نیستند، ‌نام برد. همچنین سرعت چرخش این دریل بالاست. یعنی می توان با اعمال نیرویی مناسب، سطح مورد نظر را سوراخ کرد. در مقابل از معایب این دریل‌،‌ وزن سنگین آن است که ممکن است در استفاده طولانی مدت باعث خستگی، کبودی و یا آسیب دستان شما شود. بنابراین توصیه می کنیم هنگام استفاده از این دریل، نکات و دستورات ایمنی را رعایت کنید.

 

دریل چکشی

 

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ی دریل چکشی، مقاله دریل چکشی را در همین سایت مطالعه کنید.

دریل بتن کن

با توجه به نام این دریل می‌توان به کابرد آن پی برد. معمولا دریل کاری روی بتن سخت است و دریل باید قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند سطح را سوراخ کند. دریل بتن کن این مشکل را حل کرده است. این نوع دریل‌ها دارای عملکرد چکشی هستند که هنگام چرخیدن به مته ضربه وارد می‌کنند و کمک می‌کنند مته راحت ‌تر در متریال‌هایی که تراکم بیشتری دارند حرکت کند.

علاوه بر این اگر قصد دریل کاری روی سطوح ضعیف تر را دارید می توانید حالت چکشی آن را غیر فعال کرده تا قدرت این دریل کاهش پیدا کند. البته بهتر است برای سطوح ضعیف تر از دریل های معمولی تر استفاده کنید. باتوجه به قدرت زیاد این دریل ممکن است به سطحی که در حال دریل کاری هستید، آسیب وارد شود.

مزایا و معایب دریل بتن کن

مزایای این دریل شامل قدرت بسیار زیاد،‌ قابلیت تخریب بتن و سطوح بسیار مستحکم و قابلیت تخریب چکشی می‌باشد. در مقابل برای اشاره به معایب دریل بتن کن می‌توان گفت که کارایی آن در مقابل دریل های دیگر محدود است. همچنین درای وزن و حجم بالایی نیز می باشد که کار کردن با این دریل را مشکل می‌کند.

دریل بتن کن

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ی دریل بتن کن، مقاله دریل بتن کن را در همین سایت مطالعه کنید.

دریل ایستاده یا ستونی

دریل ایستاده یا ستونی بیشتر در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید محصولات استفاده می‌شود. این نوع دریل‌ها ثابت هستند و قابلیت جابه جایی را ندارند. بنابراین برای کار با این دریل لازم است تا قطعه کار روی صفحه ثابت شده و عملیات مته کاری و سوراخ کاری از بالا روی قطعه کار انجام شود. در انواع خاصی از دریل‌های ستونی امکان زاویه زنی در سوراخ کاری نیز وجود دارد.

مزایا و معایب دریل ستونی

از مزایای دریل ایستاده یا ستونی می‌توان به دقت سوراخکاری در عمق،‌ انجام عملیات بدون انحراف، اشاره کرد. همچنین عدم جابه جایی این دریل نیز از مهمترین معایب آن به شمار می‌رود.

دریل ستونی-راهنمای خرید دریل

دریل نمونه برداری

این دریل دارای یک موتور سنگین است که روی یک قاب فلزی سوار شده است تا هنگام کار ثابت باشد. برای شروع کار، دستگاه با سرعت بالایی شروع به چرخش می کند تا هسته مواد بیرون بیاید. نام دیگر این دریل، هسته گیری است و دارای عملکردی منحصر به فرد می‌باشد. از این دریل برای هسته برداری برای سنگ، چوب و دیگر مصالح می‌توان استفاده کرد.

مزایا و معایب دریل نمونه برداری

قدرت بسیار زیاد و ظاهر زیبا و داشتن عملکردی منحصر به فرد از مزایای این دریل است. در مقابل وزن این دریل بسیار زیاد است و ممکن است دستانتان دچار آسیب شود. همچنین محدود بودن کاربرد از معایب این دریل است.

 

دریل نمونه برداری-راهنمای خرید دریل

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دریل‌ باید به آن‌ها توجه کنید:

   انتخاب نوع دریل: ابتدا مشخص کنید دریل را برای چه نوع کاری نیاز دارید، فقط برای سوراخ کاری می‌خواهید یا در کنار سوراخ کاری عملیات تخریب را هم انجام دهد پس حتما می بایست مشخص کنید چه نوع دریلی نیاز دارید.

    نوع موتور دریل : همانطور که در بالا توضیح داده شده موتور دریل‌ها دو نوع است چرخ دنده ای و پیستونی که کاربرد هرکدام توضیح داده شد با توجه به نیاز نوع موتور را مشخص کنید.

نوع سه نظام دریل: سه نظام هم یکی از مواردی است که هنگام خرید دریل باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به آن چه در بالا توضیح داده شد. از بین دو سه نظام آچار خور و اتوماتیک یکی را انتخاب کنید.

دریل شارژی بخریم یا برقی: اگر کار شما به گونه‌ای است که دریل بیشترین نقش را در کار شما ایفا می‌کند. مانند شغل کناف کاری دریل شارژی برای شما مناسب نیست چون شارژ باطری‌ها زود به زود خالی می‌شود و برای شارژ مجدد آن می بایست چند ساعت زمان بدهید. اگر در شغل شما دریل مصرف عادی دارد دریل شارژی به علت سبک بودن و در دسترس بودن در همه جا مناسب ترین گزینه برای شما می‌باشد.

    سایز مته گیر: مته گیر با سایزهای مختلفی وجود دارد از ۱۰ میلیمتر تا ۲۸ میلیمتر . بر اساس اندازه سوراخ‌های که قرار است ایجاد نمایید دریلی انتخاب کنید که سایز مته گیر آن مناسب مته مورد نیاز شما باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت دریل

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت دریل تاثیر بگذارند. نوع دریل، ولتاژ کاری، نوع باتری، کیفیت موتور و کاربری دریل از عواملی هستند که در زمان قیمت‌گذاری آن در نظر گرفته می‌شوند. در این بخش به عوامل موثر بر قیمت و میزان تاثیر هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

برند تولیدکننده

معمولا بهترین برند دریل شارژی نسبت به برندهای معمولی موجود در بازار که برند چندان شناخته‌شده‌ای ندارند، قیمت بیشتری دارد. این قیمت اغلب به دلیل کیفیت تایید شده محصولات این برند است و بسیاری از مشتریان حرفه‌ای نیز ترجیح می‌دهند که به‌جای هزینه کردن برای تعمیرات یا خرید دوباره، از همان ابتدا مبلغ بیشتری برای خرید یک جنس باکیفیت بپردازند.

ولتاژ کاری

علاوه بر انتخاب بهترین مارک دریل در زمان تعیین قیمت، به ولتاژ کاری آن نیز توجه می‌شود. با بالا رفتن این ولتاژ، قیمت دریل نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به این دلیل است که ولتاژهای بالا اغلب در کارهای حرفه‌ای و صنایع بزرگ به کار می‌روند و کاربران خانگی و صنعتگران معمولی به دنبال استفاده از ولتاژهای معمولی هستند. ضمن اینکه ولتاژ بالاتر نیازمند تجهیزات داخلی پیچیده‌تری است که هزینه‌های طراحی و ساخت را کمی بالا می‌برد و قیمت بالاتر آن کاملا طبیعی خواهد بود

نوع موتور

در انواع دریل  از موتورهای بدون برس (براشلس) یا معمولی استفاده می‌شود. موتورهای براشلس به دلیل نبود برس و سیم‌پیچ خوردگی کمتری داشته و نیازی به تمیزکاری مداوم ندارند. ضمن اینکه به دلیل نبود اصطکاک در ساختار این موتورها، عملکرد بهتری داشته و دیرتر خراب می‌شود. به دلیل همین مزیت‌ها قیمت دریل‌هایی با موتور برس دار بالاتر است؛ اما می‌توان گفت که با توجه به طول عمر مناسب آن‌ها، هزینه بیشتری که اکنون می‌پردازید، در درازمدت برای شما کاملا به‌صرفه خواهد بود.

نوع باتری

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب بهترین دریل  نوع باتری آن است. در این دریل‌ها از باتری لیتیوم یا کادمیوم استفاده می‌شود. باتری‌های لیتیومی بسیار کوچک و سبک بوده و در برابر نوسانات ولتاژ در زمان شارژ مقاوم‌ترند. این باتری‌ها همچنین دوام شارژ طولانی‌تری داشته و در زمان کوتاه‌تری شارژ می‌شوند. این در حالی است که باتری کادمیوم یا نیکاد تنها قیمت کمتری دارد و هیچ‌کدام از این مزایا را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از کارشناسان معتقدند که خرید دریل‌هایی با باتری‌های لیتیوم برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود. هرچند که قیمت آن کمی بالاتر باشد.

 معرفی برند های دریل

در این مقاله به معرفی انواع دریل  پرداختیم، نحوه کار آن را شرح دادیم و در مورد انواع مختلف آن توضیحاتی را ارائه کردیم. در سایت در آوا ابزار انواع مختلف دریل  با قیمت مناسب برای خرید فراهم شده اند، توصیه می‌کنیم آنها را بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوالی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همانطور که می دانید بازار ابزار از متنوع ترین و پیچیده ترین بازارها است و انتخاب ابزار متناسب با کار که از کیفیت و استحکام بالا و همچنین قیمت مناسبی برخوردار باشد، کار آسانی نیست، سایت  آوا ابزار  نیز به منظور خدمات رسانی به مصرف کنندگان و تولید کنندگانی که به ابزارآلات صنعتی نیاز دارند، آماده است بهترین تجهیزات و ابزار را برای شما فراهم کند. امیدواریم راهنما خرید دریل برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *